Elektrikli araç sarj istasyonları yangın söndürme sistemi, lityum iyon pillerdeki yangın ve patlamaların çoğunun şarj sırasında meydana geldiğini göstermektedir. Araç içindeki durum hızla kötüleşiyor. Arızalı akü, bir tür patlama meydana gelene kadar basınç altında büyük miktarda duman yayıyor. Elektrikli araç akü yangınlarının tehlikeli olduğu konusunda şüphe yok. Benzinle çalışan araç yangınları kadar yaygın değiller ancak yine de oluyorlar. Aslında bir elektrikli aracın kendi kendine yanma ihtimali bir aracına kıyasla 10 kat daha azdır. Ancak yangın çıktığında söndürmek çok zor olabilir.

Elektrikli Araç Şarj İstasyonları Yangın Söndürme Sistemi

kaçak meydana gelirse ve hücrenin kapatılması artık mümkün olmazsa ne olacağını ele alır. Kontrol sistemi, tek tek hücrelerdeki veya hücre sayısındaki sıcaklığın termal kaçak olduğunu tespit ederse, pil takımı yangının tutunmasına izin vermeyen bir alev söndürme tozuyla doldurulur. Bir diğer ilginç çözüm ise itfaiyeciler tarafından bağlanabilen toz için harici bir besleme hattıdır, bu da yangının etkili bir şekilde kontrol altına alınması ve potansiyel olarak daha sonra tamir edilebilecek bir araç anlamına gelir.

Araç Şarj İstasyonları Yangın Söndürme Sistemi

Pil ilerlemesi amansız, her şey o kadar hızlı gerçekleşiyor ki bazen yetişmek zor oluyor. Bireysel hücre kontrolü, bir pil paketinde çeşitli kimyasal hücreler anlamına gelebilir – bazıları daha hızlı şarj sağlamak için ve bazıları daha uzun menzil sunmak için.